Direktlänk till inlägg 25 september 2014

vår längtan efter en bebis

Av lillafamilj - 25 september 2014 11:47

Hej!

 

Denna blogg kommer handla om min och min sambos resa till att bli gravida och förhoppningvis få en liten bebis någongång under 2015. Jag kommer vara anonym tills dess att jag varit gravid några månader eftersom jag inte vill att min släkt och mina vänner ska veta något förrän vi är mer säkra på att allt kommer gå som det ska. Jag är 21 år och min sambo är 26 år, vi har varit tillsammans i snart 2 & 1/2 år. Vårt förhållande är fantastiskt bra, vi pratar om allt och är hundra procent ärliga mot varandra så vi har en bra grund att stå på. Vår barnlängtan började långt innan detta nu, mycket eftersom vi har underbara syskonbarn omkring oss.

 

Våra planer på att skaffa barn började på riktigt redan i december 2013 men vi bestämde oss då för att vänta med att börja försöka tills hösten 2014, (där vi är nu) för att hinna känna efter ordentligt så att vi är absolut redo och för att jag (som är en trygghetsmänniska) skulle ha tid att kolla upp ekonomi, mammaledighet och sådant praktiskt som också måste gå ihop. Jag hoppas att vi ska få vara ett av de lyckligt lottade paren som blir gravida och föder ett friskt barn, då jag vet om att det långt ifrån alltid är så.

 

jag hoppas ni vill följa med på vår resa, välkomna hit.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillafamilj - 25 mars 2015 08:03

Efter månader av förväntan, besvikelse, inbillade gravidsymptom och negativa tester fick vi äntligen vårt pluss på sjunde försöket. Sjunde försöket är egentligen ganska genomsnittligt men det känns så otroligt länge när man försöker och hoppas. Jag h...

Av lillafamilj - 3 december 2014 13:38

i fredags skulle min mens ha kommit, eller iallafall börjat lite men inget hände.. höll tummarna hela natten och på lördagmorgon var där inget heller.. tog ett test som visade negativt men var fortfarande hoppfull eftersom det var så tidigt.. söndage...

Av lillafamilj - 17 november 2014 21:17

dagarna försvinner fort som vanligt & jag är i ägglossningstider. Jag har ingen exakt koll på när jag har ägglossning, men vi har sex regelbundet så att vi inte ska missa den och jag vet ju på ett ungefär. Min älskade börjar nog längta ännu mer efter...

Av lillafamilj - 28 oktober 2014 10:35

nästan en vecka kvar till nästa bim, men jag känner mig inte särskilt hoppfull. Jag tror att vi missade min ägglossning precis plus att jag har festat mer än vanligt (två ordentliga fester & lite vin till maten en dag) vilket inte är det bästa för fe...

Av lillafamilj - 13 oktober 2014 18:14

oj, har redan gått över en vecka sedan jag skrev något här.. tiden går så jäkla fort. självklart inget positivt test förra veckan, men det är bara att ta nya tag igen denna månaden :) ingen stress eller ångest här änsålänge, bara en längtan. det är v...

Presentation

Välkomna! Följ min resa för att bli gravid och förhoppningsvis få en otroligt efterlängtad bebis någon gång under 2015. Jag vill vara anonym tills dess att graviditeten har kommit en bit eftersom detta är väldigt intimt i början.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards