Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

2014-10-28

Av lillafamilj - 28 oktober 2014 10:35

nästan en vecka kvar till nästa bim, men jag känner mig inte särskilt hoppfull. Jag tror att vi missade min ägglossning precis plus att jag har festat mer än vanligt (två ordentliga fester & lite vin till maten en dag) vilket inte är det bästa för fertiliteten. Men samtidigt kan man inte sitta hemma och göra allt till hundra % rätt heller, man måste ju leva i nuet för det kanske tar fler år innan vi får lyckan att få barn. Så jag är nöjd med denna månaden ändå oavsett vad och har fullt upp med tentaplugg så har faktiskt tänkt mycket mindre än vanligt på bebisar denna månad, även om längtan såklart finns kvar. Om man hade kunnat önska så hade denna eller nästa månad varit optimalt för oss att bli gravida, av praktiska skäl. Men självklart är liten välkommen när som helst. känner att jag inte har så mycket att skriva om eftersom jag inte vill blanda in mitt vanliga liv heller, så det lär väl stå lite tomt här tills att det händer något. Men som sagt, bim på söndag så dagarna innan kommer jag väl säkert gå och hoppas lika mycket som tidigare, men just nu är jag hel-lugn. vet inte hur jag hade reagerat om jag var gravid denna månaden med tanke på att jag druckit.. antagligen fungerar ju allt bra ändå, det har det ju gjort för många innan, men ändå, det är ju inte det bästa liksom. haha och ska man nu oroa sig så har jag ätit brieost också.. dålig mamma från start ;D 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillafamilj - 25 mars 2015 08:03

Efter månader av förväntan, besvikelse, inbillade gravidsymptom och negativa tester fick vi äntligen vårt pluss på sjunde försöket. Sjunde försöket är egentligen ganska genomsnittligt men det känns så otroligt länge när man försöker och hoppas. Jag h...

Av lillafamilj - 3 december 2014 13:38

i fredags skulle min mens ha kommit, eller iallafall börjat lite men inget hände.. höll tummarna hela natten och på lördagmorgon var där inget heller.. tog ett test som visade negativt men var fortfarande hoppfull eftersom det var så tidigt.. söndage...

Av lillafamilj - 17 november 2014 21:17

dagarna försvinner fort som vanligt & jag är i ägglossningstider. Jag har ingen exakt koll på när jag har ägglossning, men vi har sex regelbundet så att vi inte ska missa den och jag vet ju på ett ungefär. Min älskade börjar nog längta ännu mer efter...

Av lillafamilj - 13 oktober 2014 18:14

oj, har redan gått över en vecka sedan jag skrev något här.. tiden går så jäkla fort. självklart inget positivt test förra veckan, men det är bara att ta nya tag igen denna månaden :) ingen stress eller ångest här änsålänge, bara en längtan. det är v...

Av lillafamilj - 4 oktober 2014 08:39

åh, var tvungen att ta ett test imorse, mitt andra totalt. igår kände jag mig inte riktigt som mig själv humörmässigt och jag kunde se tydliga blodådror på bröstet som jag inte brukar ha, varken vanligtvis eller innan mens. Sen är jag inte säker på o...

Presentation

Välkomna! Följ min resa för att bli gravid och förhoppningsvis få en otroligt efterlängtad bebis någon gång under 2015. Jag vill vara anonym tills dess att graviditeten har kommit en bit eftersom detta är väldigt intimt i början.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards